hela historian

hela häst historian är faktiskt ganska märklig i början :)
Det hela började med att på vår gård har vi ett hyres hus. Det var tillsalu. Då flyttade en familj ditt med 3 barn. Hon yngsta hette Lovisa och är ett år äldre en jag. Vi blev riktigt bra kompisar. En dag kom dem hem med en transport ner till stallet. Dem hadde köpt en häst! Han heter jonagold.


Då fick vi för oss att varför skaffar inte vi en häst? Så vi började kolla.
Först kollade vi på en jättesöt skimmel som hette mulle. Blev verkligen kär i första ögonkastet! Vi red. (väldigt oseriöst eftersom vi inte kunde rida!). När vi åkte hem bestämde vi oss att köpa den!
Men den blev halt och jag blev rigtigt besviken:( Men vi fortsatte...
Då hittade vi ett jättesött russ :) Hon hette typ chilli (kommer inte ihåg) Kommer inte alls ihåg nånting om henne men hon var gullig. Hon blev också halt.
Sen hittade vi en jätte prickig häst! sööt var den men det tyckte inte jag då så nej. det känndes inte bra (då). haha så vi fortsate och hittade..

Nilo bambi Star (kallades stjärna)! Jag minns det som igår. Vi kom in och såg en greddvit häst. Men nej, det var inte den hästen. Den var mer tävling. Så såg vi stjärna. Hon verkade hur trygg som helst. Man kunde gå under henne utan att hon gjorde nått!
sen red vi, eller ja "skrittade". Ryttaren hoppade typ ett 40-50 cm hinder. Allt kändes så rätt!
så vi fick med henne hem! love her<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0